Οι προσφορές αιτία πολέμου

Πόλεμος έχει ξεσπάσει στο λιανεμπόριο με φόντο τις αλλεπάλληλες προσφορές από τις μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα. Πριν ακόμα τελειώσουν οι θερινές εκπτώσεις, οι μεγάλες επιχειρήσεις ζεσταίνουν τις μηχανές τους για έναν νέο γύρο προσφορών από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, προκαλώντας την αντίδραση των μικρομεσαίων που αντιπροτείνουν χαμηλές τιμές όλο τον χρόνο.

Η πτώση των πωλήσεων στη διάρκεια των φετινών θερινών εκπτώσεων, αλλά και η απροθυμία των καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, παρά τις μεγάλες μειώσεις τιμών, επαναφέρει στο προσκήνιο την κόντρα μεταξύ των μεγάλων και των μικρών του λιανεμπορίου. Οι εκπρόσωποι της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, αλλά και τοπικών εμπορικών συλλογών υποστηρίζουν ότι οι προσφορές που προηγήθηκαν των θερινών εκπτώσεων δεν βοήθησαν στην αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, ούτε στην τόνωση της αγοράς και ότι δίνουν λάθος μήνυμα στους καταναλωτές για τις τιμές.

«Σε ένα ποσοστό οι πρόσφορες όλο το προηγούμενο διάστημα αποπροσανατόλισαν τους καταναλωτές. Θα έλεγα ότι αυτό που χρειάζονται οι καταναλωτές, αλλά και η αγορά σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία είναι να υπάρχουν σταθερά χαμηλές τιμές. Το επιβάλλει η μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών», λέει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης.

«Μπερδεύει»
Μάλιστα προσθέτει ότι το μπαράζ των προσφορών από δεκάδες επιχειρήσεις τους προηγούμενους μήνες μπέρδεψε τους καταναλωτές ως προς τις τιμές των προϊόντων, ενώ ταυτόχρονα δημιούργησε και δυσπιστία ως προς την αξιοπιστία των εκπτώσεων που σήμερα κάνουν οι έμποροι. Με την άποψη αυτή συντάσσεται και ο Γιώργος Ζησιμάτος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά. «Το φαινόμενο των προσφορών φτάνει σε κάποιες περιπτώσεις σε σημεία υπερβολής που μόνο σύγχυση και παραπλάνηση μπορεί να φέρει στους καταναλωτές. Φτάσαμε στο σημείο όλο τον χρόνο να υπάρχουν εκπτώσεις στα καταστήματα και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε τώρα. Εκτός από τη δυσκολία λόγω της έλλειψης χρημάτων, οι καταναλωτές δεν είναι σε θέση να συγκρίνουν τις τιμές και να δουν τι πραγματικά τους συμφέρει. Η κατάσταση, όπως έχει διαμορφωθεί, είναι στρεβλή και παρά το γεγονός ότι φαίνεται προς όφελος του καταναλωτή συμβαίνει το αντίθετο, αφού κανείς δεν μπορεί να συγκρίνει πλέον τις τιμές. Σε μια περίοδο όπως αυτή, ξεκάθαρες και σταθερά χαμηλές τιμές από τους εμπόρους θα δημιουργήσουν καλύτερες προοπτικές για όλους. Οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράσουν και οι επιχειρήσεις να επιβιώσουν. Τρικ του μάρκετινγκ εξυπηρετούν μόνο αυτούς που τα κάνουν», συμπληρώνει ο κ. Ζησιμάτος.

Οι μικρομεσαίοι έμποροι εμμένουν στη θέση τους για περιορισμό των προσφορών και έχουν ζητήσει με υπόμνημά τους από το αρμόδιο υπουργείο να προχωρήσει σε συγκεκριμένες ρυθμίσεις με σκοπό τον περιορισμό των προσφορών από τον περασμένο Ιούνιο. Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ μάλιστα καλεί όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να συνεργαστούν, εφαρμόζοντας μια πολιτική σταθερής, καθαρής και προσιτής τιμής.

Από τη δική τους πλευρά πάντως, οι μεγάλες επιχειρήσεις του εμπορίου βρίσκονται στην άλλη πλευρά και ζεσταίνουν τις μηχανές τους για μπαράζ προσφορών από τον Σεπτέμβριο, μετά το τέλος των θερινών εκπτώσεων. «Η κατάσταση που επικρατεί στην αγορά αλλά και ο έντονος ανταγωνισμός έφερε τις προσφορές. Ετσι άλλωστε λειτουργεί η αγορά παγκοσμίως. Το να μπορεί να βρει ο καταναλωτής όλο τον χρόνο συμφέρουσες τιμές είναι προς όφελός του και αυτό το εξασφαλίζουν οι προσφορές. Το να μιλά κανείς για χαμηλές τιμές είναι κάτι αόριστο και θεωρητικό», λέει ο Αντώνης Μακρής, γενικός διευθυντής του ΣΕΛΠΕ (πολυκαταστήματα- μεγάλες αλυσίδες), προσθέτοντας ότι οι επιχειρήσεις δεν μπορούν πάρα να συνεχίσουν την πολιτική των προσφορών με στοχευμένες ενέργειες από τον Σεπτέμβριο.

«Πρακτικές του παρελθόντος»
Ο κ. Μακρής εκτιμά ότι το τέλος των εκπτώσεων θα βρει το λιανεμπόριο με τζίρους περίπου 20%- 23% μειωμένους σε σχέση με πέρσι. «Για την κατάσταση αυτή στην αγορά δεν φταίνε οι προσφορές. Κάθε έμπορος μέσα στα πλαίσια της νομιμότητας μπορεί να βρίσκει τους τρόπους εκείνους που θα φέρουν τους πελάτες του στο κατάστημά του. Οι απαγορεύσεις δεν θα ωφελήσουν κανέναν και είναι πρακτικές του παρελθόντος», συμπληρώνει ο κ. Μακρής. Η πολιτική των προσφορών πάντως εκτός της διάρκειας των εκπτώσεων αποτελεί σημείο προβληματισμού και για τους καταναλωτές και τις καταναλωτικές οργανώσεις που εκφράζουν τις ενστάσεις τους για την κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά, επισημαίνοντας τα προβλήματα που δημιουργούνται και τη σύγχυση που προκαλείται.

Η ΚΟΝΤΡΑ

Τα πολυκαταστήματα ετοιμάζουν μπαράζ προσφορών- Μικρομεσαίοι: «Σταθερά χαμηλές τιμές όλο τον χρόνο»

Πτώση των πωλήσεων παρά τις μειωμένες τιμές

ΚΑΙ ΕΝΩ διανύουμε το τελευταίο δεκαπενθήμερο των φετινών θερινών εκπτώσεων, η πλειονότητα των εμπόρων σε όλη την Ελλάδα δηλώνουν δυσαρεστημένοι με τις πωλήσεις τους. Οπως λένε, παρά τις μειωμένες τιμές οι οποίες ήταν κατά 7% χαμηλότερες από την περυσινή περίοδο των εκπτώσεων, οι καταναλωτές ήταν διστακτικοί λόγω της έλλειψης ρευστότητας αλλά και του φόβου από τα νέα φορολογικά μέτρα και την εκτίναξη του πληθωρισμού.

Μάλιστα, οι εκπρόσωποί τους σημειώνουν ότι και το δίμηνο πριν από τις εκπτώσεις οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν μείωση της τάξεως του 23%.

Η κατάσταση αυτή γεννά προβληματισμό για το τι μέλλει γενέσθαι στην αγορά το επόμενο τρίμηνο Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου- Νοεμβρίου αφού δεν αναμένεται να αλλάξουν προς το καλύτερο η ασθενική ζήτηση και η καταναλωτική εμπιστοσύνη.

About stavrosalatas

Ο Σταύρος Αλατάς – Καρακάσης γεννήθηκε στις 19/06/56 στη Χαλκίδα, όπου και τελείωσε τις βασικές κατώτερες και μέσες σπουδές. Από το 1971 σε ηλικία 14 ετών ήταν ανταποκριτής της εφημερίδας «ΟΜΑΔΑ» του δημοσιογραφικού οργανισμού Λαμπράκη στην Εύβοια. Από το 1974 μέχρι και το 1990 διετέλεσε δημοσιογράφος, αρχισυντάκτης και επιτελικό στέλεχος στις εφημερίδες «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», «ΑΥΓΗ» και «ΕΘΝΟΣ», ενώ ήταν ανταποκριτής σε πληθώρα εντύπων του εξωτερικού αλλά και της περιφέρειας. Από το 1981 μέχρι και το 1987 ήταν επικεφαλής του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων του ομίλου εταιριών «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ». Από το 1983 μέχρι και το 1988 ήταν ένας από τους τρεις μετόχους των εταιριών “Programma” (Δημόσιες Σχέσεις, Επικοινωνία, Σύμβουλοι Επιχειρήσεων) και της διαφημιστικής εταιρίας “Adveco”. Το 1987 επιμελήθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» την έκδοση του πρώτου ένθετου περιοδικού ελληνικής εφημερίδας, στο οποίο διετέλεσε μέχρι και το 1990 Σύμβουλος Έκδοσης. Τον Μάιο του 1990 δημιούργησε την εταιρία Δημοσίων Σχέσεων “Deal”, όπου είναι και ο κύριος μέτοχος και τέσσερα χρόνια αργότερα την εταιρία Promotion "Face". Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων.

Posted on 18/08/2010, in ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΙ. Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε