Η περικοπή δαπανών και οι πιέσεις τιμολόγησης είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενοι κίνδυνοι για τις παγκόσμιες επιχειρήσεις το 2011

– Ο κίνδυνος αγορών  και η διεύρυνση  του κυβερνητικού  ρόλου αποτελούν  νέες εισόδους  στο ετήσιο ραντάρ κινδύνων

– Η κανονιστική  ρύθμιση παραμένει  ο μεγαλύτερα εκτιμώμενος  κίνδυνος

– Η αυξανόμενη ζήτηση  στις αναδυόμενες  αγορές αποτελεί  τη μεγαλύτερη  ευκαιρία για το 2011

Η κανονιστική  ρύθμιση και η συμμόρφωση παραμένουν οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι για τις  παγκόσμιες επιχειρήσεις το 2011, με τη διεύρυνση του κυβερνητικού ρόλου να αποτελεί «νέα είσοδο» στην τέταρτη ετήσια έκθεση της Ernst & Young με τίτλο “Global Business Risk Report”, η οποία αποτυπώνει τις απόψεις κορυφαίων αναλυτών, ακαδημαϊκών και ανώτατων στελεχών.

Ωστόσο, οι σημαντικότερες αλλαγές σε σχέση με την έκθεση του 2010 είναι ότι η περικοπή δαπανών  σημείωσε άνοδο κατά τέσσερις θέσεις, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση, και οι πιέσεις τιμολόγησης ανέβηκαν κατά δέκα θέσεις, καταλαμβάνοντας  την πέμπτη θέση στην κατάταξη.

Ο Andrew Embury, EMEIA Advisory Leader στην Ernst & Young, εξηγεί  γιατί η τιμολόγηση έχει γίνει  μια ολοένα εντεινόμενη πρόκληση: «Παρατηρείται έντονος ανταγωνισμός  στις παγκόσμιες αγορές, ο οποίος  πρόκειται να αυξηθεί.  Καθώς  οι εταιρείες αγωνίζονται να αποκτήσουν μερίδιο στην αγορά, εν μέσω βραδείας ανάπτυξης στις ανεπτυγμένες χώρες και «αρπαγής» εδαφών στις αναδυόμενες αγορές, δεν εκπλήσσει το ότι οι πιέσεις τιμολόγησης αποτελούν τον παράγοντα με τη μεγαλύτερη άνοδο, και προκειμένου να τιμολογούν σωστά οι εταιρείες, πρέπει να βελτιστοποιήσουν το κόστος».

Φέτος είναι  η πρώτη χρονιά που καταγράφεται είσοδος κινδύνων σχετικών με την  κατάσταση των αγορών στην κορυφαία δεκάδα. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Ernst & Young με τον τίτλο “Competing for Growth”, οι αγορές είναι πλέον περισσότερο ασταθείς και μεταβλητές απ’ ό,τι πριν από τη χρηματοοικονομική κρίση.

Η πρόσβαση στις πιστώσεις έπεσε από τη δεύτερη  θέση της κατάταξης κινδύνων το 2010 στην έβδομη θέση το 2011, υποδεικνύοντας βελτίωση στις συνθήκες δανειοδότησης των επιχειρήσεων. Εντούτοις, υπάρχουν ακόμη περιορισμοί στις πιστώσεις και οι προοπτικές είναι αβέβαιες.

Η κατάσταση  στην Ελλάδα, όσον αφορά στην πρόσβαση σε πιστώσεις των επιχειρήσεων εξακολουθεί  πάντως να είναι δύσκολη καθώς ο διατραπεζικός δανεισμός για το ελληνικό τραπεζικό σύστημα παραμένει δυσχερής, σχολιάζει ο Γιώργος Παπαδημητρίου, Advisory Leader της Ernst & Young στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ωστόσο η διαφαινόμενη βελτίωση του κλίματος διεθνώς και της πρόσβασης σε αγορές χρήματος δεν μπορεί παρά να βοηθήσει σταδιακά και τη χώρα μας.

Η έρευνα εντόπισε επίσης ότι οι άριστες σχέσεις  με τους επενδυτές αποτελούν μία  από τις δέκα κορυφαίες ευκαιρίες  για τις παγκόσμιες επιχειρήσεις, καθώς οι εταιρείες που λειτουργούν  σε ένα περιβάλλον με ελάχιστες διαθέσιμες πιστώσεις επιζητούν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών.

Αναζήτηση ευκαιριών το 2011

Ίσως να μην  προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι  η αύξηση της ζήτησης στις αναδυόμενες  αγορές αναδείχθηκε ως η κορυφαία επιχειρηματική ευκαιρία για το 2011, εάν λάβει κανείς υπ’ όψιν τους τρέχοντες και τους προβλεπόμενους ρυθμούς ανάπτυξης.

Ο Γ. Παπαδημητρίου  σχολιάζει: «Οι αναδυόμενες αγορές προσφέρουν σαφώς τεράστιες δυνατότητες  ανάπτυξης, ειδικά για εξαγωγικές οικονομίες που βασίζονται σε πρώτες ύλες, καθώς όμως και για πολλές οικονομίες με ώριμες αγορές, οι οποίες επιζητούν ανάκαμψη προσανατολισμένη στις εξαγωγές. Και για τη χώρα μας και τις ελληνικές επιχειρήσεις όμως, η αύξηση των εξαγωγών και της εξωστρέφειας γενικότερα της οικονομίας μας είναι μια μεγάλη ευκαιρία ανάκαμψης. Είναι δε ενθαρρυντικό ότι τους τελευταίους μήνες τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής δείχνουν μια σημαντική βελτίωση των επιδόσεων μας στον τομέα των εξαγωγών. Αυτή η τάση, η οποία πρέπει να στηριχθεί, θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανάκαμψη της οικονομίας μας και στην πορεία μας προς την έξοδο της κρίσης».

Οι καινοτομίες  στα προϊόντα, τις υπηρεσίες και  τις λειτουργίες, καθώς και η  βελτίωση της υλοποίησης των στρατηγικών  σε όλους τους επιχειρησιακούς τομείς, θεωρήθηκαν ως η δεύτερη και η  τρίτη μεγαλύτερη ευκαιρία για τις  παγκόσμιες επιχειρήσεις το 2011, αντίστοιχα, υποδεικνύοντας ανανεωμένη έμφαση στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και στην ανάπτυξη το 2011.

Στις υπόλοιπες  τάσεις που θεωρούνται σημαντικές ευκαιρίες  για τα προσεχή έτη συγκαταλέγονται  η άνοδος της καθαρής τεχνολογίας, οι νέοι δίαυλοι προώθησης που δημιουργούνται από κοινωνικά μέσα (social media) και η αύξηση των συνεργασιών μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

10 Κορυφαίοι Επιχειρηματικοί  Κίνδυνοι για το 2011

(Η προηγούμενη  κατάταξη αναγράφεται εντός των  παρενθέσεων)

1. Κανονιστική ρύθμιση και συμμόρφωση (1)

2. Περικοπές δαπανών (6)

3. Βραδεία ανάκαμψη/διπλή ύφεση (3)

4. Κίνδυνοι αγοράς (Νέο)

5. Πιέσεις τιμολόγησης (15)

6. Διαχείριση ταλέντων (4)

7. Πρόσβαση σε πιστώσεις (2)

8. Κίνδυνος κοινωνικής αποδοχής / Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR) (9)

9. Διεύρυνση του κυβερνητικού ρόλου (Νέο)

10. Αναδυόμενες τεχνολογίες (13)

10 Κορυφαίες  Παγκόσμιες Επιχειρηματικές Ευκαιρίες

1. Αύξηση της ζήτησης στις αναδυόμενες αγορές

2. Καινοτομία σε προϊόντα, υπηρεσίες και λειτουργίες

3. Βελτίωση εκτέλεσης στρατηγικών σε όλους τους επιχειρησιακούς τομείς

4. Επενδύσεις στην Τεχνολογία Πληροφορικής

5. Επενδύσεις στην καθαρή τεχνολογία

6. Επενδύσεις σε διαδικασίες, εργαλεία και εκπαίδευση για την επίτευξη μεγαλύτερης παραγωγικότητας

7. Συγχωνεύσεις και εξαγορές

8. Νέοι δίαυλοι προώθησης

9. Συνεργασία δημόσιου – ιδιωτικού τομέα

10. Άριστες σχέσεις με επενδυτές

Advertisements

About stavrosalatas

Ο Σταύρος Αλατάς – Καρακάσης γεννήθηκε στις 19/06/56 στη Χαλκίδα, όπου και τελείωσε τις βασικές κατώτερες και μέσες σπουδές. Από το 1971 σε ηλικία 14 ετών ήταν ανταποκριτής της εφημερίδας «ΟΜΑΔΑ» του δημοσιογραφικού οργανισμού Λαμπράκη στην Εύβοια. Από το 1974 μέχρι και το 1990 διετέλεσε δημοσιογράφος, αρχισυντάκτης και επιτελικό στέλεχος στις εφημερίδες «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», «ΑΥΓΗ» και «ΕΘΝΟΣ», ενώ ήταν ανταποκριτής σε πληθώρα εντύπων του εξωτερικού αλλά και της περιφέρειας. Από το 1981 μέχρι και το 1987 ήταν επικεφαλής του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων του ομίλου εταιριών «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ». Από το 1983 μέχρι και το 1988 ήταν ένας από τους τρεις μετόχους των εταιριών “Programma” (Δημόσιες Σχέσεις, Επικοινωνία, Σύμβουλοι Επιχειρήσεων) και της διαφημιστικής εταιρίας “Adveco”. Το 1987 επιμελήθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» την έκδοση του πρώτου ένθετου περιοδικού ελληνικής εφημερίδας, στο οποίο διετέλεσε μέχρι και το 1990 Σύμβουλος Έκδοσης. Τον Μάιο του 1990 δημιούργησε την εταιρία Δημοσίων Σχέσεων “Deal”, όπου είναι και ο κύριος μέτοχος και τέσσερα χρόνια αργότερα την εταιρία Promotion "Face". Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων.

Posted on 15/02/2011, in Ernst & Young. Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: