Mαύρη τρύπα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων;

 

Ernst & Young board close to Time Square in Ne...
Image via Wikipedia

Οι δαπάνες για τη διαχείριση επιχειρηματικών κινδύνων αυξάνονται, αλλά η έλλειψη μέτρων προκαλεί ανησυχίες

Οι επενδυτές και τα ενδιαφερόμενα μέρη θεωρούν τις δαπάνες διαχείρισης κινδύνου ως μέτρο επιχειρησιακής σταθερότητας

Σύμφωνα με μια  νέα έρευνα της Ernst & Young¹, σχεδόν οι μισές (41%) από τις εταιρείες με παγκόσμια δραστηριότητα προγραμματίζουν  να αυξήσουν τις δαπάνες τους σχετικά  με την εταιρική διακυβέρνηση, τη διαχείριση κινδύνου και τη συμμόρφωση (Governance, Risk management and Compliance – GRC) εντός των επόμενων 12-18 μηνών, παρότι ο ίδιος περίπου αριθμός εταιρειών (44%) παραδέχεται ότι βρίσκει ιδιαίτερα δυσχερή την υλοποίηση αυτού του πλαισίου. Χωρίς την κατάλληλη προσοχή, αυτή η επένδυση πιθανώς να χάνεται σε μια μαύρη τρύπα αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων.

 

Ο Γεώργιος Παπαδημητρίου, Επικεφαλής Υπηρεσιών Διαχείρισης  Κινδύνων της Ernst & Young Κεντρικής και  Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δηλώνει: «Στον απόηχο της σοβαρότερης οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι εταιρείες διεθνώς επιζητούν να επιδείξουν συνετή διαχείριση του κινδύνου και, ως εκ τούτου, αυξάνουν τις δαπάνες τους.  Σε πολλές περιπτώσεις, αυτό αποτελεί άμεση αντίδραση σε μια ανάγκη να δείξουν, τόσο στους πελάτες όσο και στα ενδιαφερόμενα μέρη, ότι η εταιρεία έχει ισχυρά θεμέλια».

Δεν είναι  μόνον οι κλάδοι υψηλού κινδύνου, όπως οι κλάδοι πετρελαίου και φυσικού  αερίου, που δέχθηκαν πλήγματα στη  φήμη και στην κεφαλαιοποίησή τους στην αγορά τα τελευταία χρόνια.  Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, οι κατασκευαστές τροφίμων, αυτοκινήτων, ακόμη και οι κατασκευαστές παιχνιδιών ένιωσαν την πίεση των επενδυτών.  Η επένδυση στη διαχείριση κινδύνου είναι ένας τρόπος να γνωστοποιηθεί προς τα ενδιαφερόμενα μέρη η ασφάλεια και η αξιοπιστία των επενδύσεων, με το 69% των εταιρειών να δηλώνουν ότι οι επενδυτές και τα ενδιαφερόμενα μέρη θεωρούν το τρίπτυχο GRC (Governance, Risk management and Compliance) ως μέτρο εταιρικής σταθερότητας.

Οι εταιρείες σήμερα εξαρτώνται περισσότερο από το τρίπτυχο GRC (Governance, Risk management and Compliance) προκειμένου να εξασφαλίσουν αποτελεσματική διαχείριση κινδύνου στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες, με το 70% των εταιρειών να δηλώνουν ότι στηρίζονται ιδιαίτερα στις δραστηριότητες GRC (Governance, Risk management and Compliance) ως μέτρο προστασίας έναντι της αποτυχίας.  Ωστόσο, τα ηγετικά στελέχη των επιχειρήσεων δεν είναι βέβαια για την απόδοση των χρημάτων που επενδύουν, με τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων να υποδεικνύουν ότι απαιτείται περισσότερη δουλειά για τη βελτίωση των λειτουργιών τους στο πλαίσιο του τριπτύχου GRC (Governance, Risk management and Compliance).

Ο Γεώργιος Παπαδημητρίου  σχολιάζει: «Είναι σαφές ότι τα ηγετικά  στελέχη των επιχειρήσεων εκτιμούν ότι οι δαπάνες δεν αντιστοιχούν στα οφέλη που λαμβάνουν από  το τρίπτυχο GRC (Governance, Risk management and Compliance), γεγονός που προκαλεί ανησυχία.  Οι δαπάνες για θέματα διαχείρισης κινδύνου πρέπει να αντιμετωπίζονται ως στρατηγικές επενδύσεις ή ως καταλύτης της επιχειρηματικής δραστηριότητας.  Πρέπει να μπορούν να προστατεύουν και να παρέχουν αξία μέσω της βελτιωμένης τους επιχειρηματικής απόδοσης».

Καθώς η τάση υπέρογκων δαπανών στο πλαίσιο του τριπτύχου GRC (Governance, Risk management and Compliance) συνεχίζεται, πολλές εταιρείες αδυνατούν να κατανοήσουν ότι οι επενδύσεις τους για GRC (Governance, Risk management and Compliance), εάν δεν είναι κατάλληλα προσανατολισμένες, θα χαθούν μέσα με μια μαύρη τρύπα και δεν θα προσδώσουν την αξία που ζητούν οι επενδυτές και τα άλλα βασικά ενδιαφερόμενα μέρη.

 

Enhanced by Zemanta

About stavrosalatas

Ο Σταύρος Αλατάς – Καρακάσης γεννήθηκε στις 19/06/56 στη Χαλκίδα, όπου και τελείωσε τις βασικές κατώτερες και μέσες σπουδές. Από το 1971 σε ηλικία 14 ετών ήταν ανταποκριτής της εφημερίδας «ΟΜΑΔΑ» του δημοσιογραφικού οργανισμού Λαμπράκη στην Εύβοια. Από το 1974 μέχρι και το 1990 διετέλεσε δημοσιογράφος, αρχισυντάκτης και επιτελικό στέλεχος στις εφημερίδες «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», «ΑΥΓΗ» και «ΕΘΝΟΣ», ενώ ήταν ανταποκριτής σε πληθώρα εντύπων του εξωτερικού αλλά και της περιφέρειας. Από το 1981 μέχρι και το 1987 ήταν επικεφαλής του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων του ομίλου εταιριών «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ». Από το 1983 μέχρι και το 1988 ήταν ένας από τους τρεις μετόχους των εταιριών “Programma” (Δημόσιες Σχέσεις, Επικοινωνία, Σύμβουλοι Επιχειρήσεων) και της διαφημιστικής εταιρίας “Adveco”. Το 1987 επιμελήθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» την έκδοση του πρώτου ένθετου περιοδικού ελληνικής εφημερίδας, στο οποίο διετέλεσε μέχρι και το 1990 Σύμβουλος Έκδοσης. Τον Μάιο του 1990 δημιούργησε την εταιρία Δημοσίων Σχέσεων “Deal”, όπου είναι και ο κύριος μέτοχος και τέσσερα χρόνια αργότερα την εταιρία Promotion "Face". Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων.

Posted on 25/10/2010, in Ernst & Young. Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: