ΕΣΕΕ: Ταφόπλακα στην αγορά η μετάταξη του ΦΠΑ

Για επιβάρυνση χωρίς αντίκρισμα κάνει λόγο η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου ΕΣΕΕ αναφορικά με τα σχέδια μετάταξης, από το 2011, εκατοντάδων αγαθών και υπηρεσιών από το χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 11% στον υψηλό 23%.

Το ελληνικό εμπόριο εκφράζει την έντονη αντίθεσή του για την εν λόγω εξέλιξη, υπογραμμίζοντας τη δυσκολία να αντεπεξέλθει σε αυτήν τη νέα αύξηση.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Β. Κορκίδης, πρόκειται για μία λανθασμένη εκτίμηση, μία βεβιασμένη απόφαση που θα έχει το αντίθετο από το επιθυμητό αποτέλεσμα.

«Η χωρίς φραγμούς, άγρα φορολογικών εσόδων θα προκαλέσει μεγάλη αναταραχή ανατιμήσεων στην αγορά, ιδίως σε είδη πρώτης ανάγκης, τα οποία συνιστούν και τις βασικές ανάγκες των νοικοκυριών. Δεν είναι δυνατόν να θεωρείται ως βασική λύση για τα Δημόσια Έσοδα η αποψίλωση των εισοδημάτων των μισθωτών και των μικροεπιχειρηματιών και την ίδια στιγμή να απορούμε για την υστέρηση εσόδων και τη μείωση του ΑΕΠ», παρατήρησε ο κ. Κορκίδης.

Όπως εξάλλου σημείωσε, το αρχικό χρονοδιάγραμμα μετάταξης του ΦΠΑ από 01-01-2011, τα εναλλακτικά σενάρια μετάταξης όσο και οι εξαιρέσεις κατηγοριών δεν θα αποτρέψουν τις φορολογικές ανατιμήσεις στα περισσότερα βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, από τις 34 κύριες κατηγορίες με συντελεστή 11% σχεδιάζεται αύξηση σε περίπου 24 ομάδες αγαθών και υπηρεσιών, πράγμα που σημαίνει ότι ο πληθωρισμός θα κινηθεί στα επίπεδα του 7%.

Με δεδομένο ότι ο τζίρος του συνόλου των αγαθών της μέσης κατηγορίας ΦΠΑ ξεπερνάει τα 52 δισ. ευρώ ετησίως, η μετάταξη του ΦΠΑ του 30% αυτής της κατηγορίας υπολογίζεται από την ΕΣΕΕ ότι θα επιβαρύνει επιπλέον τον καταναλωτή με 2 δισ. ευρώ.

«Εφόσον το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης υιοθετήσει το σενάριο μετάταξης του ΦΠΑ και το συμπεριλάβει στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, που θα καταθέσει στις 4 Οκτωβρίου, τότε θα συζητάμε για ταφόπλακα στην αγορά, για αυτοκτονία στον τουρισμό και για το ισχυρότερο πλήγμα στα νοικοκυριά», προειδοποίησε ο κ. Κορκίδης.

About stavrosalatas

Ο Σταύρος Αλατάς – Καρακάσης γεννήθηκε στις 19/06/56 στη Χαλκίδα, όπου και τελείωσε τις βασικές κατώτερες και μέσες σπουδές. Από το 1971 σε ηλικία 14 ετών ήταν ανταποκριτής της εφημερίδας «ΟΜΑΔΑ» του δημοσιογραφικού οργανισμού Λαμπράκη στην Εύβοια. Από το 1974 μέχρι και το 1990 διετέλεσε δημοσιογράφος, αρχισυντάκτης και επιτελικό στέλεχος στις εφημερίδες «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», «ΑΥΓΗ» και «ΕΘΝΟΣ», ενώ ήταν ανταποκριτής σε πληθώρα εντύπων του εξωτερικού αλλά και της περιφέρειας. Από το 1981 μέχρι και το 1987 ήταν επικεφαλής του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων του ομίλου εταιριών «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ». Από το 1983 μέχρι και το 1988 ήταν ένας από τους τρεις μετόχους των εταιριών “Programma” (Δημόσιες Σχέσεις, Επικοινωνία, Σύμβουλοι Επιχειρήσεων) και της διαφημιστικής εταιρίας “Adveco”. Το 1987 επιμελήθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» την έκδοση του πρώτου ένθετου περιοδικού ελληνικής εφημερίδας, στο οποίο διετέλεσε μέχρι και το 1990 Σύμβουλος Έκδοσης. Τον Μάιο του 1990 δημιούργησε την εταιρία Δημοσίων Σχέσεων “Deal”, όπου είναι και ο κύριος μέτοχος και τέσσερα χρόνια αργότερα την εταιρία Promotion "Face". Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων.

Posted on 24/08/2010, in Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου. Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: