Σε ιδιώτες παραχωρείται η λειτουργία των σχεδιαζόμενων Αστικών Αυτοκινητοδρόμων

Με παραχώρηση της λειτουργίας τους σε ιδιώτες θα πραγματοποιηθούν οι νέοι Αστικοί Αυτοκινητόδρομοι που σχεδιάζονται για την Αθήνα καθώς και η Εξωτερική Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα.

Η δαπάνη για τα έργα ανέρχεται σε 8 δισ. ευρώ, στην οποία το δημόσιο συμμετέχει με χρηματοδοτική συμβολή 30%, που καλύπτεται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους ενώ οι παραχωρησιούχοι συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια σε ποσοστό 10% με 30% και το υπόλοιπο καλύπτεται με δανειακά κεφάλαια.

Όπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών σε συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Γεφυρών, Σηράγγων και Αυτοκινητοδρόμων (IBTTA) τη Δευτέρα στην Αθήνα, η κυβέρνηση, στο πλαίσιο της περιφερειακής πολιτικής για το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο εντός της Ελλάδας, προσβλέπει στη μετατροπή των κυρίων οδικών αξόνων της χώρας σε αυτοκινητόδρομους, στη μετατροπή των δευτερευόντων οδικών αξόνων σε οδούς ικανοποιητικού επιπέδου εξυπηρέτησης με ελεγχόμενες προσβάσεις, στη δημιουργία νέων συνδέσεων και στην εισαγωγή ευφυών συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας και πληροφόρησης των χρηστών.

«Το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο, το οποίο αναπτύσσεται στη χώρα μας και στο οποίο έχουμε εντάξει κυρίως το πρωτεύον και δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο, φθάνει στα 4.000 χλμ, ενώ το σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου ξεπερνά τα 10.000 χλμ. Το τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου που αντιστοιχεί στο πρωτεύον εθνικό δίκτυο έχει αναβαθμιστεί ή αναβαθμίζεται σε αυτοκινητόδρομο με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους καθώς και με ιδιωτικά κεφάλαια. Έχουν ήδη κατασκευαστεί περίπου 1.500 χλμ αυτοκινητοδρόμου, που αντιστοιχούν στους δύο κύριους οδικούς άξονες της χώρας. Ο πρώτος διασχίζει τη χώρα από το βορρά προς νότο (ΠΑΘΕ) και ο δεύτερος από ανατολή στη δύση (ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ). Πέραν τούτου, περισσότερα από 750 χλμ βρίσκονται υπό αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο μέσω συμβάσεων παραχώρησης», ανέφερε ο υπουργός.

Αναφέρθηκε, στη συνέχεια, στην πραγματοποίηση με συμβάσεις παραχώρησης πολλών από τις υποδομές μεταφορών στη χώρα μας (Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ) και υπογράμμισε πως χάρη στα έσοδα από τα διόδια του οδικού άξονα Πατρών-Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων (ΠΑΘΕ) ανατέθηκαν άλλες 5 συμβάσεις παραχώρησης. Συγκεκριμένα, η μελέτη, χρηματοδότηση κατασκευή και λειτουργία της Ιονίας Οδού, της ΠΑΘΕ-Μαλιακός-Κλειδί και των Αυτοκινητοδρόμων Κεντρικής Ελλάδας, Βορειοδυτικής Πελοποννήσου και Κεντρικής Πελοποννήσου.

Στο πλαίσιο των συμβάσεων αυτών θα ανακατασκευαστούν σε αυτοκινητόδρομο, δρόμοι συνολικού μήκους 750 χλμ και θα ανακαινιστούν αυτοκινητόδρομοι μήκους 550 χλμ, που θα τα λειτουργήσουν οι παραχωρησιούχοι. Η συνολική δαπάνη ανέρχεται σε 8 δισ. ευρώ, στην οποία το δημόσιο συμμετέχει με χρηματοδοτική συμβολή 30%, που καλύπτεται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, οι παραχωρησιούχοι συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια σε ποσοστό 10% με 30% και το υπόλοιπο καλύπτεται με δανειακά κεφάλαια.

Ο υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε, επίσης, ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή των καθέτων οδικών αξόνων της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΥ, που συνδέουν οδικώς την Ελλάδα με τις γειτονικές χώρες. «Τα έργα αυτά ολοκληρώνονται με εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Το Δημόσιο έχει υιοθετήσει μια πολιτική διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους», είπε ο Δ. Ρέππας.

Επεσήμανε ότι με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους έχει ξεκινήσει η αναβάθμιση του μήκους 310 χιλιομέτρων Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) σε αυτοκινητόδρομο (τα 40 χλμ έχουν ήδη αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο). Ανακοίνωσε, τέλος, ότι σχεδιάζεται να δημοπρατηθεί τον επόμενο χρόνο, με σύμβαση παραχώρησης, ο αυτοκινητόδρομος ΕΛΕΥΣΙΝΑ – ΘΗΒΑ. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός – μήκους 50 χλμ περίπου – θα συνδέσει δύο σημεία του ΠΑΘΕ παρακάμπτοντας την Αθήνα και τα τμήματα του ΠΑΘΕ που γειτνιάζουν με αυτή και τα οποία έχουν αρχίσει να δείχνουν τις πρώτες ενδείξεις κορεσμού.

Advertisements

About stavrosalatas

Ο Σταύρος Αλατάς – Καρακάσης γεννήθηκε στις 19/06/56 στη Χαλκίδα, όπου και τελείωσε τις βασικές κατώτερες και μέσες σπουδές. Από το 1971 σε ηλικία 14 ετών ήταν ανταποκριτής της εφημερίδας «ΟΜΑΔΑ» του δημοσιογραφικού οργανισμού Λαμπράκη στην Εύβοια. Από το 1974 μέχρι και το 1990 διετέλεσε δημοσιογράφος, αρχισυντάκτης και επιτελικό στέλεχος στις εφημερίδες «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», «ΑΥΓΗ» και «ΕΘΝΟΣ», ενώ ήταν ανταποκριτής σε πληθώρα εντύπων του εξωτερικού αλλά και της περιφέρειας. Από το 1981 μέχρι και το 1987 ήταν επικεφαλής του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων του ομίλου εταιριών «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ». Από το 1983 μέχρι και το 1988 ήταν ένας από τους τρεις μετόχους των εταιριών “Programma” (Δημόσιες Σχέσεις, Επικοινωνία, Σύμβουλοι Επιχειρήσεων) και της διαφημιστικής εταιρίας “Adveco”. Το 1987 επιμελήθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» την έκδοση του πρώτου ένθετου περιοδικού ελληνικής εφημερίδας, στο οποίο διετέλεσε μέχρι και το 1990 Σύμβουλος Έκδοσης. Τον Μάιο του 1990 δημιούργησε την εταιρία Δημοσίων Σχέσεων “Deal”, όπου είναι και ο κύριος μέτοχος και τέσσερα χρόνια αργότερα την εταιρία Promotion "Face". Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων.

Posted on 21/06/2010, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: