2ο InfoCom.cy: Το μέλλον είναι ψηφιακό!

Με τη συμμετοχή 500 και πλέον συνέδρων, το InfoCom.cy από τη δεύτερη κιόλας χρονιά διεξαγωγής του, αναδεικνύει τη δυναμική ενός νέου θεσμού

Με εξαιρετική επιτυχία, σημαντικές ανακοινώσεις και υψηλού επιπέδου εκπροσώπηση της πολιτικής, πολιτειακής και θεσμικής ηγεσίας, αλλά και των ιθυνόντων της κυπριακής και ελληνικής αγοράς τηλεπικοινωνιών, ολοκλήρωσε τις εργασίες του την Τετάρτη 2 Ιουνίου, το 2οΣυνέδριο Τηλεπικοινωνιών InfoCom.cy. Με τη συμμετοχή 500 και πλέον συνέδρων, το InfoCom.cy από τη δεύτερη κιόλας χρονιά διεξαγωγής του, αναδεικνύει τη δυναμική ενός νέου θεσμού που έρχεται να καθιερωθεί ως το σημείο συνάντησης, κατάθεσης απόψεων και προβληματισμού, αλλά και έκφρασης των προοπτικών της κυπριακής τηλεπικοινωνιακής αγοράς.

Σημαντικότερη στιγμή του Συνεδρίου αποτέλεσε η συζήτηση που διεξήχθη στο πλαίσιο της καταληκτικής ενότητας, όπου ο Διευθύνων Σύμβουλος του Forthnet Group, κ. Παντελής Τζωρτζάκης, εξέφρασε την πρόθεση του ομίλου, να αναζητήσει συνέργιες στην κυπριακή αγορά, όπου ήδη δραστηριοποιείται μέσω της Nova Cyprus. «Επιζητούμε να την παντρέψουμε και με άλλες δραστηριότητες», ανέφερε χαρακτηριστικά, αφήνοντας να εννοηθεί ότι ήδη έχουν πραγματοποιηθεί οι πρώτες διερευνητικές επαφές με παρόχους της κυπριακής αγοράς. Το αντικείμενο της εν λόγω ενότητας ήταν «Digital TV & MVNOs», όπου τέθηκε το ζήτημα της ανάπτυξης ιδεατών παρόχων κινητής τηλεφωνίας στην κυπριακή αγορά. Ο κ. Τζωρτζάκης ανέφερε ότι το παράδειγμα της Ελλάδας δείχνει ότι οι MVNOs δεν αποτελούν «απειλή» για τα υφιστάμενα δίκτυα κινητής, καθώς παρά την απουσία τους στην ελληνική αγορά, ο ίδιος ο ανταγωνισμός των εταιρειών έχει μειώσει σημαντικά τα EBITDA την τελευταία τριετία. Από την πλευρά του ο κ. Bassel Jamaleddine, CEO της ΜΤΝ, ανέφερε ότι με εξαίρεση την περίπτωση της Virgin στο Ην. Βασίλειο, το μοντέλο των MVNOs δεν έχει επιτύχει σε καμία άλλη αγορά. Αντίθετη άποψη είχε ο κ. Νικόλας Σιακόλας, Διευθύνων Σύμβουλος της Cablenet, ο οποίος ανέφερε ότι με ξεκάθαρες και θεσμοθετημένες προϋποθέσεις, πρόκειται για ένα μοντέλο που θα είχε ενδιαφέρον και πιθανόν θα ενίσχυε τον τοπικό ανταγωνισμό. Έναν ανταγωνισμό που εκτείνεται και στο πεδίο των επενδύσεων σε ευρυζωνικές υποδομές επόμενης γενιάς, με τον κ. Φώτιο Σαββίδη, Ανώτατο Εκτελεστικό Διευθυντή της Cyta, να δηλώνει ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει σε ασύρματες και ενσύρματες τεχνολογίες, αλλά και πρωτοποριακές υπηρεσίες, προκειμένου να διατηρήσει τη θέση ισχύος που κατέχει στην κυπριακή αγορά, ενώ επεσήμανε ότι η Cyta πλέον παρέχει και στην Ελλάδα εφάμιλλη σε ποιότητα υπηρεσία με τον ΟΤΕ. Τέλος, ο κ. Γιώργος Νταλαμάγκας, Διευθύνων Σύμβουλος της Alcatel-Lucent Ελλάς, ανέφερε ότι οι επενδύσεις σε υποδομές πρέπει να είναι στοχευμένες, κάνοντας λόγο για… Fiber-to-the-most-economical-point.

Οι επενδύσεις σε ευρυζωνικά δίκτυα επόμενης γενιάς ήταν το αντικείμενο της πρώτης ενότητας του Συνεδρίου, όπου οι τοπικοί πάροχοι εξέφρασαν την πρόθεση τους για ανάπτυξη τόσο ασύρματων δικτύων (HSPA+, LTE), όσο και ενσύρματων (FttH) αλλά και καλωδιακών (DOCSIS 3.0) στην κυπριακή αγορά. Ειδικότερα, ο κ. Δημήτρης Χατζητοφής, Διευθυντής Στρατηγικής Δικτύων της Cyta, ανέφερε ότι η εταιρεία ήδη από το 2008 έχει επενδύσει σε HSPA τεχνολογία με ταχύτητες 7,2 Mbps στα αστικά κέντρα και 3,6 Mbps στα ημιαστικά, ενώ στα πλάνα της είναι μέσα στην επόμενη τριετία να περάσει σταδιακά και σε τεχνολογία LTE. Όσον αφορά τις επενδύσεις σε οπτική ίνα μέχρι το σπίτι ανάφερε ότι στρατηγικά η Cyta βλέπει σε ορίζοντα δεκαετίας την ανάπτυξη δικτύου FttH, ξεκινώντας όμως από τα σημεία ενδιαφέροντος (επιχειρήσεις) που καθιστούν βιώσιμη μια τέτοια επένδυση, ενώ παράλληλα αναμένει και τις ανάλογες δράσεις από πλευράς πολιτείας. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο κ. Κοσμάς Αδάμ, CTO της ΜΤΝ τόνισε ότι το δίκτυο οπτικών ινών μέχρι το σπίτι είναι στοίχημα για τη χώρα και δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξει σύμπραξη εναλλακτικών παρόχων για την από κοινού ανάπτυξη τέτοιων υποδομών. Όσον αφορά τα ασύρματα δίκτυα, ανάφερε ότι ήδη η MTN παρέχει ταχύτητες 7,2 Mbps σε όλη την Κύπρο και με αυτή τη λογική θα συνεχίσει τις επενδύσεις της. Ο κ. Ανδρέας Μαυρίδης, ΙΤ & Operations Director της Cablenet, τόνισε ότι οι επενδύσεις της εταιρείας σε ευρυζωνικές υποδομές θα συνεχιστούν και ήδη παρέχει ταχύτητες 200 Mbps στο καλωδιακό της δίκτυο, το οποίο πρόσφατα αναβάθμισε σε τεχνολογία DOCSIS 3.0. Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών εξοπλισμού, τόνισαν την ανάγκη να «ανοίξει» το οικοσύστημα της αγοράς και σε νέους κλάδους (π.χ. ενέργεια, διαφήμιση κ.λπ.) ώστε να παραμένει βιώσιμη η επέκταση της χωρητικότητας των δικτύων. Μάλιστα, υπήρχαν και απόψεις ότι οι telcos πρέπει να κινηθούν και προς ΙΤ προσεγγίσεις, υπό το πρίσμα του cloud computing.

Το cloud computing αποτέλεσε και το κεντρικό ζήτημα της δεύτερης ενότητας, όπου οι ομιλητές, εκπρόσωποι των δικτύων, αλλά και εταιρειών που αναπτύσσουν cloud εφαρμογές, επιχείρησαν να δώσουν έναν ορισμό του cloud computing, τονίζοντας ότι βασικός enabler του είναι η εκτεταμένη ανάπτυξη των υποδομών μέσω virtualization, ενώ το θετικότερο στοιχείο του είναι ότι δίνει τη δυνατότητα στους παρόχους υπηρεσιών να απευθυνθούν απ’ ευθείας στην παγκόσμια αγορά, παρακάμπτοντας τους μεσάζοντες. Στο σύνολο της αγοράς πάντως είναι ακόμα «νεφελώδες» το τοπίο, όσον αφορά το μοντέλο λειτουργίας και χρέωσης των «as a service» υπηρεσιών, είτε αφορούν πλατφόρμες, είτε περιεχόμενο, είτε services, ενώ όπως τόνισε ο κ. Χαράλαμπος Παπαχαραλάμπους, Υπεύθυνος Ανάπτυξης Υπηρεσιών Cyta, «είναι πρωτόγνωρο για τους παρόχους να παρέχουν υπηρεσίες υπενοικίασης λογισμικού, αλλά πρέπει να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα της αγοράς». Από τα βασικότερα συμπεράσματα της συζήτησης, όπως τόνισε ο κ. Κοσμάς Αδάμ, CTO της MTN, είναι ότι και στην εποχή του cloud computing οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι θα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, καθώς διαθέτουν το δίκτυο, την πληροφορία και γνώση του πελάτη και τη δυνατότητα ευέλικτης τιμολόγησης υπηρεσιών S.a.a.S. (Software as a Service).

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσίασε και η επόμενη, τρίτη ενότητα του Συνεδρίου, με θέμα «Ψηφιακή Κύπρος», όπου ο Δρ. Στέλιος Χειμώνας, Διευθυντής Τμήματος Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, ανέλυσε τη «φτωχή ψηφιακή διάσταση» της χώρας, εξαιτίας της χαμηλής διείσδυσης της ευρυζωνικότητας και των υψηλών τιμών πρόσβασης, αλλά τόνισε την πρόθεση της πολιτείας να αλλάξει αυτά τα δεδομένα. Ειδικότερα, στο ζήτημα του ψηφιακού μερίσματος και της αναδιανομής φάσματος τόνισε ότι η κυπριακή πολιτεία θα αξιολογήσει συνολικά το φάσμα, προκειμένου να προκύψει το μέγιστο όφελος από τη διαδικασία της ανακατανομής για την κυπριακή αγορά τηλεπικοινωνιών. Ειδικό βάρος είχε και η τοποθέτηση του κ. Ανδρέα Δρυμιώτη, Επικεφαλής Μονάδας Θεμάτων Τεχνολογίας Πληροφορικής & Επικοινωνιών στο Γραφείο του Πρωθυπουργού της Ελλάδας, ο οποίος τόνισε ότι «η Ελλάδα αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της χειρότερης χρήσης και αξιοποίησης των κοινοτικών κονδυλίων», επισημαίνοντας ότι η ελληνική εμπειρία έδειξε ότι η Κύπρος πρέπει να επιχειρήσει την καλύτερη διαχείριση των πόρων, και να στραφεί στην αγορά υπηρεσιών και όχι στην προμήθεια συστημάτων. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο Ειδικός Γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού της Ελλάδας, κ. Αντώνης Μαρκόπουλος, επεσήμανε ότι «είναι λάθος να σκεφτόμαστε την ανάπτυξη μέσα από δημόσια έργα πληροφορικής». Σύμφωνα με τον ίδιο, η ανάπτυξη θα πρέπει να βασίζεται σε δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, σε καινοτομία και εξωστρέφεια και στη διαμόρφωση των κατάλληλων προϋποθέσεων για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Η ανάπτυξη θα έρθει, όπως ανάφερε, μέσα από την ενίσχυση και ώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας, που μέσα από την καινοτομία και τη χρήση νέων τεχνολογιών μπορεί να απευθυνθεί στην παγκόσμια αγορά, ή να βοηθήσει άλλους κλάδους της οικονομίας να το κάνουν. Σε επίπεδο υποδομών, ανέφερε ότι αναζητείται στην Ελλάδα η «υποδομιακή σύγκλιση», ενώ στην παρούσα φάση αναζητείται και διαχειριστής για τα 58 μητροπολιτικά δίκτυα ΜΑΝ που έχουν αναπτυχθεί με κονδύλια της Κοινωνίας της Πληροφορίας στη χώρα.

Από την πλευρά του, ο κ. Χριστόδουλος Πρωτοπαππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της Hellas Sat και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαϊκών Δορυφορικών Οργανισμών, ανάφερε το μειονέκτημα της Κυπριακής αγοράς στην υψηλή χρέωση των ευρυζωνικών υπηρεσιών, πηγάζει σε ένα σημαντικό ποσοστό και στο γεγονός των υψηλών χρεώσεων της διεθνούς διασύνδεσης της Κύπρου, μιας αγοράς που σύμφωνα με τον ίδιο παραμένει αρρύθμιστη από την ρυθμιστική αρχή ΓΕΡΗΕΤ. Τέλος, ο κ. Θεράπων Θεράποντος, General Manager, Sales & International Operations της Logicom Solutoions, επεσήμανε την ανάγκη από πλευράς πολιτείας να δει με περισσότερη θέρμη το ζήτημα της νεανικής επιχειρηματικότητας, αλλά και της ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών στη χώρα.

Σημαντικά συμπεράσματα εξήχθησαν και από την 4η ενότητα του Συνεδρίου, με τίτλο «IP & Digital TV», όπου τα στελέχη της κυπριακής αγοράς τηλεοπτικών υπηρεσιών, είτε μέσω συνδρομητικής δορυφορικής πλατφόρμας, είτε μέσω πλατφόρμας IPTV, τόνισαν τα οφέλη της μετάβασης στην ψηφιακή επίγεια μετάδοση. Οι εκπρόσωποι από όλους τους παρόχους και φορείς τόνισαν το μείζον πρόβλημα της πειρατείας, το οποίο υπονομεύει τις επενδύσεις τους σε αξιόλογο και δη ακριβό και premium (βλ. αθλητικό) περιεχόμενο και αναζήτησαν εναγωνίως την ανάληψη δράσης από την πλευρά της πολιτείας, για τον περιορισμό αυτού του φαινομένου. Η συζήτηση περιστράφηκε και γύρω από τον επικείμενο διαγωνισμό για την αδειοδότηση της ψηφιακής επίγειας ευρυεκπομπής στην κυπριακή αγορά, όπου έχουν ήδη σχηματιστεί 2 κοινοπραξίες, ενώ αντικείμενο σχολιασμού αποτέλεσε και ο αποκλεισμός της Cyta από τον διαγωνισμό, μετά από σχετικό ψήφισμα της κυπριακής βουλής.

About stavrosalatas

Ο Σταύρος Αλατάς – Καρακάσης γεννήθηκε στις 19/06/56 στη Χαλκίδα, όπου και τελείωσε τις βασικές κατώτερες και μέσες σπουδές. Από το 1971 σε ηλικία 14 ετών ήταν ανταποκριτής της εφημερίδας «ΟΜΑΔΑ» του δημοσιογραφικού οργανισμού Λαμπράκη στην Εύβοια. Από το 1974 μέχρι και το 1990 διετέλεσε δημοσιογράφος, αρχισυντάκτης και επιτελικό στέλεχος στις εφημερίδες «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ», «ΑΥΓΗ» και «ΕΘΝΟΣ», ενώ ήταν ανταποκριτής σε πληθώρα εντύπων του εξωτερικού αλλά και της περιφέρειας. Από το 1981 μέχρι και το 1987 ήταν επικεφαλής του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων του ομίλου εταιριών «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ». Από το 1983 μέχρι και το 1988 ήταν ένας από τους τρεις μετόχους των εταιριών “Programma” (Δημόσιες Σχέσεις, Επικοινωνία, Σύμβουλοι Επιχειρήσεων) και της διαφημιστικής εταιρίας “Adveco”. Το 1987 επιμελήθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» την έκδοση του πρώτου ένθετου περιοδικού ελληνικής εφημερίδας, στο οποίο διετέλεσε μέχρι και το 1990 Σύμβουλος Έκδοσης. Τον Μάιο του 1990 δημιούργησε την εταιρία Δημοσίων Σχέσεων “Deal”, όπου είναι και ο κύριος μέτοχος και τέσσερα χρόνια αργότερα την εταιρία Promotion "Face". Είναι μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων.

Posted on 09/06/2010, in MARKETING. Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: